SALE! Zľavy na 20 000 produktov ZISTIŤ VIAC

Hľadať

Prečo sa Miláno považuje za hlavné mesto módy?

Všetky značky, ktoré dominujú vo svete branže fashion, či už talianske alebo zahraničné, majú svoje obchody práve v Miláne. A práve toto mesto patrí spolu s New Yorkom, Londýnom a Parížom do tzv. Veľkej štvorky” módy. Zistite viac o tom, prečo trendsetterky z celého sveta milujú nákupy v Miláne a prečo sa toto miesto označuje za hlavné mesto módy?

Prečítajte si, prečo je pre milovníkov módy Miláno jedným z najdôležitejších miest na mape.

Počas módnej prehliadky v Miláne sa schádza veľmi veľa významných návrhárov, ale aj nováčikov v tejto oblasti, ktorí chcú svoju prácu predstaviť svetu. Nie vždy to však tak bolo. Spočiatku, hoci sa taliansky dizajn vyznačoval neobvykle vysokou kvalitou materiálov a techniky spracovania, bol vždy za Parížom.

Všetko sa zmenilo po 2. svetovej vojne, kedy sa vďaka finančnej pomoci zo strany USA začal taliansky textilný priemysel rozvíjať. V tej dobe návrhárka Schiaparelli (najväčšia rivalka Coco Chanel) a taliansky módny dom Sorelle Fontana začali obliekať najväčšie hviezdy Hollywoodu, také ako Elizabeth Taylor, Audrey Hepburn alebo Grace Kelly.

Z roka na rok sa značka „Made in Italy” stávala čím ďalej tým viac obľúbená. A v roku 1951 taliansky podnikateľ Giovanni Battista Giorgini zorganizoval prvú módnu prehliadku v Taliansku. A čo je zaujímavé, neorganizoval ju v Miláne, ale vo Florencii. Kupujúci z Ameriky boli nadšení a vďaka dodatočnej podpore redaktorky Irene Brin, ktorá event predstavila na medzinárodnej scéne, sa talianska móda stala mimoriadne populárnou.

Ak patríte k fanúšikom kožených produktov z Talianska, rozhodne neprehliadnite ani náš ďalší článok s prehľadom talianskych značiek dostupných v našom internetovom obchode eobuv.

6246

Spolu s expanziou talianskej módy chceli aj samotní návrhári predstaviť svoje vlastné kolekcie celému svetu. Miláno bolo na to ako stvorené. Už v roku 1958 sa tu konal prvý oficiálny Týždeň módy. Dnes sa táto udalosť organizuje dvakrát do roka pod záštitou Národného inštitútu talianskej módy: koncom zimy (február/marec) a začiatkom jesene (september/október).

Mnohí návrhári svetového mena pochádzajú práve z Talianska. Dobrým príkladom je Giorgio Armani, o ktorom sa viac dočítate v našom ďalšom článku na blogu.

Určite poznáte taliansky módny dom Versace. Počas posledného Týždňa módy v Miláne Jennifer Lopez predstavila vynovenú verziu obľúbeného modelu Versace.

Viete, že…?

Módny priemysel predstavuje v Taliansku takmer 10% štátneho príjmu. V samotnom Miláne sa nachádza niekoľko desiatok škôl, v ktorých sa mladí ľudia učia, ako navrhovať oblečenie, nadobúdajú vedomosti z oblasti krajčírstva a osvojujú si tu schopnosti predvídať nové módne trendy.

Najobľúbenejším miestom na nákupy v Miláne je tzv. Zlatý štvorec. Nachádzajú sa tu ulice so štýlovými obchodmi. Môžete tu nájsť neobvykle luxusné, ale aj lacnejšie značky. Niektoré domy vyzerajú či už zvonka alebo tiež zvnútra ako architektonické umenie. V najdrahších obchodoch je obsluha zákazníka na veľmi vysokej úrovni. Jedným z najčastejšie fotografovaných miest blogerkami je v Miláne Galéria Viktora Emanuela II. Určite si spomeniete na fotografie z tohto miesta.

Keď píšeme o Miláne ako o hlavnom meste módy, nemôžeme zabudnúť na obyvateľov Talianska. Muži sú známi svojimi ideálne strihanými oblekmi a Talianky zasa svojou schopnosťou zladiť sexepíl s eleganciou. Príkladom takejto ženskej ikony je určite Sophia Loren alebo Monica Bellucci.

Originálny text článku bol preložený a prispôsobený pre potreby blogu eobuv.sk.
Pridajte sa k odberateľom newslettera a ...Využite zľavu 10€ na prvé nákupy!

Táto stránka používa súbory cookies pre poskytovanie služieb na najvyššej úrovni. Ďalšie používanie stránky znamená, že súhlasíte s ich používaním. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close