Príbeh značky Lacoste. Aligátor, tenis a polokošeľa

3 min.

„Bez štýlu hranie a vyhrávanie nie je postačujúce” – povedal kedysi René Lacoste. Niečo na tom bude, pretože obuv, oblečenie a doplnky jeho značky sa už niekoľko desaťročí považujú za symbol športovej elegancie. Aké boli okolnosti vzniku značky Lacoste a odkiaľ sa na jej logu vzal krokodíl? Odpoveď nájdete v tomto článku.

Firma Lacoste má za sebou viac ako 80-ročnú tradíciu a všetko poukazuje na to, že ešte nepovedala posledné slovo.

Rene Lacoste – tenista s podnikateľským pôvodom

Ak chcete spoznať príbeh značky Lacoste, musíme sa vrátiť do roku 1919. Práve vtedy lekári odporučili mladému Renému, synovi zámožného biznismena, aby sa začal venovať športu v záujme zlepšenia svojho zdravia. A keďže pôvod zaväzuje, Francúz mal na výber tri elitné disciplíny: kriket, pólo a tenis. To, pre ktorý šport sa rozhodol, už vieme. Otec 15-ročného chlapca súhlasil s tým, aby sa René stal profesionálnym tenistom, ale pod jednou podmienkou: do 5 rokov sa musí stať majstrom sveta. V opačnom prípade ho čaká práca v rodinnej firme.

Hoci svoj sľub nesplnil, otec mu dovolil pokračovať v športovej kariére – v roku 1923 bol pozvaný na reprezentovanie Francúzska v boji o Davis cup. René spolu so svojimi tímovými spoluhráčmi v rozhodujúcom zápase zdolal Američanov a svoju silnú pozíciu vo svete tenisu upevnil na turnaji French Open a na Wimbledone v roku 1925. K rozhodujúcemu momentu, ktorý navždy zmenil túto športovú disciplínu, ale aj módu, došlo však o rok neskôr.

Lacoste – príbeh značky a aligátora

Na turnaji US Open v roku 1926 favorizovaný Rene Lacoste zvíťazil, pričom hral v charakteristickom tričku s krátkymi rukávmi, niekoľkými gombíkmi a golierom. Dnes to znie nevinne – avšak v tých časoch tenistov zaväzoval prísny dress code, ktorého súčasťou boli dlhé nohavice a košele s dlhými rukávmi. René Lacoste sa tak postaral o nemalý škandál.

Podnikavého ducha mal Francúz jednoznačne v krvi, pretože nevšedný a na tamtie časy odvážny prístup k móde pretavil do perfektne fungujúceho podniku. V roku 1933 založil značku La Chemise Lacoste. Jeho spoločníkom bol Andre Gillier, majiteľ najväčšej francúzskej fabriky vyrábajúcej oblečenie. Práve toto biele polotričko vyrobené z bavlny jersey petit pique – z rovnakého materiálu, z akého bolo vyrobené oblečenie športovca z roku 1926 – bolo vlajkovým produktom firmy.

View this post on Instagram

The very first advertisement for the iconic L.12.12 polo. Sourced from the ©Lacoste archives. By the way, why L.12.12? . . . L for Lacoste. 1 for the Petit Piqué fabric. 2 for the short sleeves. 12 for the number of prototypes it took to achieve the perfect style. #StayHome #StayPositive

A post shared by Lacoste (@lacoste) on

Na tričkách firmy bolo charakteristické logo v podobe aligátora. Dnes je na všetkých produktoch firmy Lacoste. Prečo práve krokodíl (alebo aligátor – to sa pokúsime vysvetliť neskôr)? „Aligátor” je pseudonym, ktorým značku Lacoste označila americká tlač v roku 1927 a všetko vďaka tomu, že tento Francúz sa zamiloval do tašky z kože tohto plaza, ktorej sa nikdy nevzdal. Inou možnou genézou prezývky bol fakt, že – podľa Reného protihráčov bol na kurte bojovný ako aligátor. Lacostovi sa táto prezývka zapáčila natoľko, že ju chcel zahrnúť aj do svojho oblečenia.

Viete, že…?

Lacoste je prvou značkou v histórii, ktorá umiestnila svoje logo na viditeľnom mieste na oblečení.

Americká invázia

V 50. rokoch popularita polotričiek s krokodílom neutíchala. Tento kúsok oblečenia sa považuje za synonymum športovej elegancie a dobrého vkusu. Záujem oň zvýšil aj fakt, že v roku 1951 sa objavili jeho rôznofarebné verzie. Ambiciózny Lacoste chcel, aby jeho tričká nosilo nielen celé Francúzsko, ale aby prerazili aj na americkom trhu. S týmto cieľom nadviazal v roku 1952 spoluprácu s rodinnou firmou Izod a až do 80. rokov pôsobil v USA pod názvom Izod Lacoste. Už vtedy bola značka známa pod svojím skráteným názvom – Lacoste, ktorý si zachovala až dodnes.

V roku 1963 prevzal vedenie firmy syn Rene, Bernard Lacoste. Jeho cieľom je navrhovanie kolekcie pre mladších príjemcov a rozširovanie poľa pôsobnosti. Ešte v 60. rokoch prichádza na trh kožená galantéria s krokodílikom a v roku 1981 uzreli svetlo sveta slnečné okuliare značky. V roku 1985 sa Lacoste rozhodol dobyť obuvnícky trh a na poličkách obchodov sa objavujú prvé tenisky francúzskeho výrobcu – Lacoste M85. Dodnes produkovaná obuv značky je stelesnením športového minimalizmu a mestskej elegancie.

Športová obuv elitného charakteru

Sľubovali sme vám vysvetlenie problematiky plaza znázorneného na logu značky. Otázka znie: aké zviera je znázornené na produktoch značky Lacoste – aligátor alebo krokodíl? Odpoveď na túto otázku priniesol samotný Bernard Lacoste. V roku 2006 v jednom z rozhovorov odpovedal: „V Amerike je to aligátor a vo Francúzsku zasa krokodíl. Nie je pre nás dôležité, ako sa nazýva v iných krajinách”.

View this post on Instagram

Style for days.

A post shared by Lacoste (@lacoste) on

Dnes už Lacoste nie sú len polotričká určené pre tenistov. V eobuv nájdete tak sneakersy a tenisky tejto značky (dámske a pánske), ako aj koženú galantéria či hodinky označené priezviskom slávneho športovca. Každý z týchto produktov vnesie do vášho športovo-elegantného outfitu nádych nevšednosti.

Originálny text článku bol preložený a prispôsobený pre potreby blogu eobuv.sk.
Odporúčané
Pridajte sa k odberateľom newslettera a ...Využite zľavu 10€ na prvé nákupy!
Skontrolujte v obchode
converse, skechers, slnecne okuliare, crocs, damske tenisky nike, adidas, fila tenisky, dámske kabelky

Táto stránka používa súbory cookies pre poskytovanie služieb na najvyššej úrovni. Ďalšie používanie stránky znamená, že súhlasíte s ich používaním. viac informácií

Táto stránka používa súbory cookies pre poskytovanie služieb na najvyššej úrovni. Ďalšie používanie stránky znamená, že súhlasíte s ich používaním.

Zavrieť