Logománia – návrat trendov z 80. a 90. rokov

2 min.

„Móda sa vracia” – hoci je to známy slogan, treba uznať, že je to jedno z pravidiel, ktoré vládnu módnemu svetu. To, čo sa kedysi považovalo za gýč a nevkus, môže byť dnes skutočným hitom. Tak je to aj v prípade logománie – trendu, ktorý spočíva v prezentovaní loga značiek. Ako sa zrodil tento trend a ako nosiť topánky a doplnky v tomto štýle?

Boom logománie je špecifický pre 80. a 90. roky minulého storočia.

Logománia – čo je to?

Týmto termínom označujeme oblečenie, topánky a doplnky s výrazne viditeľným logom značky. Pravidlo je jednoduché – čím väčšie, tým lepšie. Hoci spočiatku bola logománia charakterická výlučne pre produkty športových značiek, dnes je špecifická práve pre oblečenie na každodenné nosenie.

3353

Ruksaky Calvin Klein: hnedý a biely.

Nápad s prezentovaním loga nie je výmyslom posledným niekoľkých dní – jeho začiatky siahajú do 80. rokov. Práve vtedy sa zrodila móda na fyzickú aktivitu a najmä fitness. Výrobcovia športového oblečenia radi využívali potenciál zisku nových klientov vďaka výraznému logu.

3354Podobné modely čiapok so šiltom GUESS nájdete na eobuv.sk

Známka luxusu

K trendu logománie sa v 80. rokoch pričinil aj vzrastajúci konzumný spôsob života a ekonomický boom v Spojených štátoch. V tom čase sa zrodila generácia yuppie – mladí Američania orientujúci sa na kariéru a luxus. Módne bolo zdôrazňovanie spoločenského postavenia prostredníctvom oblečenia a celkového vzhľadu. A to sa dá najlepšie dosiahnuť práve nosením kúskov, na ktorých je viditeľné logo luxusnej značky.

3355

Guess: Čierne sneakersy, čiapka so šiltom a prívesok.

Tie sa začali objavovať na mikinách, blúzkach, tričkách, nohaviciach, topánkach, ruksakoch či dokonca na spodnej bielizni. Firmy si takýmto spôsobom robili reklamu zadarmo a spomedzi všetkých značiek dominovali najmä Calvin Klein, Louis Vuitton či Chanel.

3356

Kabelka GUESS

90. roky a kríza logománie

Začiatok ďalšej dekády umocnil silnú pozíciu logománie. Všetko vzhľadom na ešte stále živú módu v štýle streetwear – nosenie mikiny so slávnym logom Nike alebo čiapky s troma charakteristickými pásikmi adidas bolo takmer povinnosťou. Viac o móde 90. rokov sa dočítate v našom ďalšom článku.

Čím bližšie bolo 21. storočia, tým viac sa logománia spájala s gýčom. Na trhu sa objavili čínske napodobeniny produktov známych značiek. Logá sa začali postupne zmenšovať a do popredia sa dostával minimalizmus, ktorý bol populárny až do polovice prvého desaťročia nového storočia.

Logománia opäť v móde! Ako nosiť tento trend?

O 20 rokov neskôr nadobudla logománia trochu iný charakter. Dnes sa považuje za symbol snobizmu a materialistický manifest, spôsob experimentovania s módou alebo trochu ironické zdôrazňovanie nostalgie za módou posledných desaťročí. Pre niektoré značky – ako napr. Guess alebo Tommy Hilfiger – veľké logo je takmer povinným prvkom snáď každého projektu.

View this post on Instagram

Warming up for the week ahead… @marinaingvarsson pairs Hilfiger Collection with #TommyJeans for ultimate cool girl style ✌️

A post shared by Tommy Hilfiger (@tommyhilfiger) on

Viete, že…?

O návrat logománie sa v značnej miere pričinila značka Kenzo. Jej návrhári vo svojej kolekcii na rok 2012 predstavili mikinu s veľkým logom, ktoré pozostávalo z názvu značky a hlavy tigra.

3357

Doplnky značky Diesel: crossbody kabelka a džínsová čiapka so šiltom.

Ako ovládnuť trend logománie? Aby celok nepôsobil prehnaným dojmom, je dôležité, aby sa v outfite nachádzal len jeden prvok šatníka ozdobený logom danej značky. Takýmto spôsobom bude dominantným prvkom celého looku. Topánky a doplnky v tomto štýle sú skôr voľbou na neformálne príležitosti – pri tých elegantnejších sa oplatí staviť na menej výrazné riešenia.

Originálny text článku bol preložený a prispôsobený pre potreby blogu eobuv.sk.
Odporúčané
Pridajte sa k odberateľom newslettera a ...Využite zľavu 10€ na prvé nákupy!
Skontrolujte v obchode
rieker, uggs, cierne cizmy, chlapcenske zimne topanky, cestovny kufor, palladium, ecco, basketbalove tenisky

Táto stránka používa súbory cookies pre poskytovanie služieb na najvyššej úrovni. Ďalšie používanie stránky znamená, že súhlasíte s ich používaním. viac informácií

Táto stránka používa súbory cookies pre poskytovanie služieb na najvyššej úrovni. Ďalšie používanie stránky znamená, že súhlasíte s ich používaním.

Zavrieť