Fenty dokázala v Pume to isté, čo v hudbe

2 min.

Puma rastie rýchlejšie ako jej najbližší rival a brat – adidas. Značka pochádzajúca z mesta Herzogenaurach zaznamenala v apríli 2019 svoj najlepší kvartál v histórii. Vplyv na tieto skvelé výsledky mal projekt odštartovaný v roku 2014. Ak chcete vedieť viac o tomto majstrovskom počine, čítajte ďalej.

Dalo by sa povedať, že Rihanna prináša šťastie. Pumu vytiahla z hlbokej krízy. Na tomto príklade je jasne vidieť, že aj veľké značky potrebujú z času na čas osvieženie.

Puma znova prekvapuje

Kľúčom k úspechu bolo pre značku Puma určenie Rihanny za kreatívnu riaditeľku dámskej kolekcie. Lepšie sa to už nedalo vymyslieť. Tvrdiť však, že Puma mala jednoducho šťastie, by bolo urážkou pre všetkých, ktorí mali zásluhu na tom, aby sa novou tvárou značky stala práve Riri.

Puma uskutočnila detailný prieskum znázorňujúci prekrývanie cieľových skupín odevného giganta a Rihanny. Pokúsili sa to preto využiť. Z Barbadosu pochádzajúca Riri však nechcela byť len „reklamným pútačom”. To ona chcela mať väčší podiel na celom projekte a rozhodovacom procese. Preto navrhla už spomínané stanovisko.

Bez ohľadu na to, či sa vám páči jej hudba, určite uznáte, že Rihanna je jednou z najväčších hviezd dnešných čias. Jej meno bude v budúcnosti určite figurovať na zozname najväčších hviezd popovej hudby. Aj preto tvorcovia značky Puma rozhodne vedeli, čo robia!

Štatistiky neklamú – úspech Pumy

Po podpísaní zmluvy s Rihannou išlo všetko ako po masle. Hodnota akcií značky stúpla od začiatku roka 2015 o 275 percent. Len za posledný kvartál o ďalších 15 percent. Puma zaznamenala prevádzkový príjem na úrovni 143 miliónov eur (naplánovaných bolo 139). Investori boli nadšení. Vôbec sa tomu nečudujeme, pretože úsmev na ich tvárach môže byť ešte väčší vďaka skvelým výsledkom v Ázii a USA. Teda na dvoch najväčších trhoch.

Značky a celebrity – reklamné bilbordy alebo niečo viac?

Rihanna bola prvým menom v najnovších dejinách Pumy, ktoré opätovne vyvolalo záujem o značku. Jej autorské topánky – Puma Creeper by Rihanna – boli označené za topánky roka 2016. Riri bola prvou ženou, ktorej topánky dosiahli takýto úspech. Ak vám to nestačí, čo poviete na to, že vďaka tejto spolupráci narástla hodnota Pumy v roku 2017 o 92%?

Riri sa stala najdôležitejšou celebritou v kategórii Sporting Goods. Na tomto mieste ešte dodáme, že projekt s Rihannou vyvolal efekt snehovej gule. V Pume sa začali objavovať ďalšie slávne priezviská. Okrem známej speváčky to bola aj Selena Gomez a Jay-Z.

Vo všeobecnosti, podľa trhových analytikov, existuje faktami potvrdená teória, že celebrity nebývajú v prípade veľkých značiek najlepšou formou reklamy a obyčajne bývajú peniaze vyčlenené na kontrakty s nimi zlou investíciou.

Tak je to napríklad aj v prípade Kanye Westa, ktorý, hoci predáva ním navrhnutú obuv, má malý vplyv na reálne zlepšenie finančnej kondície značky adidas. Vplyv na hodnotu značky majú naopak iné, výborne sa predávajúce modely ako adidas Superstar, Stan Smith, Ultraboost a sneakersy s technológiou Boost System.

Existujú však určité spojitosti, ktoré majú pozitívny vplyv na celkový predaj. Podmienkou býva široká dostupnosť produktu. V prípade Fenty to tak je a ženy si spomínané Creepersy, šľapky od Riri a celú radu označenú jej menom zamilovali. Značka sa vďaka tomu priblížila spotrebiteľovi.

Čo je ale najdôležitejšie, podpísanie zmluvy s Rihannou oslobodilo Pumu z okov chýbajúceho charakteru. Možno trochu preháňame, ale značka ho postupne začala strácať, bola neautentickou a jednoducho nudnou.

View this post on Instagram

Living in my Cali Bolds for summer. @pumasportstyle

A post shared by Selena Gomez (@selenagomez) on

Kedysi bola predsa mimoriadne obľúbená a jej modely bolo bežne vídať na nohách basketbalistov NBA (Puma sa k basketbalu vrátila) a následne aj na nohách pouličných b-boys. Bola milovaná a obdivovaná. Riri ideálne zapadla do tohto modelu, hudby, umenia a sveta umelcov. Puma jednoznačne profituje z popularity tejto popovej hviezdy a naopak Rihanna má nepochybne neoceniteľný vplyv na formovanie charakteru značky.

Ako sa vám páči výsledok spolupráce Rihanna x Puma?

Originálny text článku bol preložený a prispôsobený pre potreby blogu eobuv.sk.
Odporúčané
Pridajte sa k odberateľom newslettera a ...Využite zľavu 10€ na prvé nákupy!

Táto stránka používa súbory cookies pre poskytovanie služieb na najvyššej úrovni. Ďalšie používanie stránky znamená, že súhlasíte s ich používaním. viac informácií

Táto stránka používa súbory cookies pre poskytovanie služieb na najvyššej úrovni. Ďalšie používanie stránky znamená, že súhlasíte s ich používaním.

Zavrieť