„Neviem, kto vynašiel vysoké opätky, ale všetky sme jeho dlžníčkami” – to sú slová Coco Chanel, ktoré môžeme len potvrdiť. Ak si ale s výberom vysokých topánok neviete dať rady – radi vám pomôžeme! Prinášame vám niekoľko praktických tipov, vďaka ktorým sa dozviete, ako chodiť (a nechodiť) v lodičkách. Pripravená? Tak smelo do toho!

Naučiť sa chodiť vo vysokých topánkach býva niekedy náročné. Nenechajte sa ale odradiť. Postačí, ak sa budete riadiť niekoľkými základnými pravidlami a… úspech zaručený!

Ako chodiť v topánkach na opätku? Je to jednoduchšie, ako si myslíte

Skôr, ako sa rozhodnete chodiť vo vysokých topánkach, dobre sa na to pripravte. Správny výber topánok je základ. Ak neviete, odkiaľ začať, prečítajte si náš článok: „Pohodlné lodičky? Je to možné!”. Dámam, ktoré s vysokými opätkami len začínajú, odporúčame topánky s remienkom okolo členka. Zaistia vám väčšiu stabilitu a zároveň uľahčia trénovanie. Ešte stále máte obavy? Rozhodnite sa pre nižší opätok (cca 6-7 cm), veď napokon, ani Rím nepostavili za jeden deň.

Viete, že…?

Pri chôdzi v lodičkách trénujete Kegelove svalstvo, t. j. svaly panvového dna. Plnia množstvo dôležitých funkcií, o. i. vplývajú na kvalitu sexuálneho života.

Keď už máte výber vhodných topánok za sebou, môžete sa zhlboka nadýchnuť a… vykročiť.

Prvý krok: správny postoj tela

Chôdza na opätkoch je oslavou ženskosti, preto myslite na to, aby ste sa nehrbili. Vystrite chrbát, stiahnite brucho a lopatky a ako hovorievala Coco Chanel – dbajte na chôdzu so vztýčenou hlavou. Narovnajte sa, snažte sa udržať telo v jednej línii.

Tip experta

Aby ste si overili správnosť postoja, pri trénovaní použite zrkadlo.

Pripravená? Prejdime teda k ďalšiemu kroku.

Druhý krok: Dĺžka kroku

Nezabúdajte, malými krôčikmi, hoci sa to nezdá, prídete do cieľa skôr. Dĺžku kroku prispôsobte možnostiam a vlastným potrebám. Neponáhľajte sa, keď nemusíte.

Tretí krok: Kolená sú základ

Nemôžu byť príliš vystreté, ani príliš pokrčené. Nezabúdajte na to, že pri chôdzi v lodičkách sa kolená zaťažujú. Snažte sa kráčať prirodzene, nohy klaďte blízko seba a prsty smerujte dopredu.

113

Pohodlné telové lodičky nájdete v obchode eobuv.sk.

Štvrtý krok: choďte po líniách

Predstavte si, že máte pred sebou dve rovné línie (ak vám to pomôže, nakreslite si ich kriedou na podlahu). Nech sa každé chodidlo drží svojej koľajnice. Neklaďte nohy tak, ako to robia modelky, pretože ich chôdza je naučená a nepraktická na každodenné použitie. Pri chôdzi vo vysokých topánkach sa zároveň snažte príliš nevlniť bokmi.

Piaty krok: Váha tela

Rozložte ju rovnomerne po celom chodidle. Najskôr položte pätu, vzápätí jemne preneste váhu tela smerom ku špičke. Snažte sa pritom kráčať čo najviac uvoľnene. A čo je najdôležitejšie, nepozerajte sa na nohy!

Cvičenie robí majstra

Ako sa naučiť chodiť v lodičkách? Chce to cvik. Trénovať, trénovať a ešte raz trénovať. Choďte v opätkoch do najbližšieho supermarketu alebo navštívte svoju kamarátku. Postupne si predlžujte trasu a skúšajte vyššie opätky. Ak vám chýba motivácia, nezabúdajte na fakt, že lodičky dokonale tvarujú postavu a opticky predlžujú nohy. Možno sa čoskoro pridáte k Victorii Beckham – „v plochých topánkach sa neviem sústrediť”. Trénujte spoločne s mamou alebo priateľkami a inšpirujte sa rôznymi online videami a ani sa nenazdáte a budete na svet pozerať z perspektívy vysokých opätkov.

Autor

Agnieszka Bednarek

Som estetičkou a milovníčkou nekonvenčných kombinácií a martensiek. Stotožňujem sa s heslom Salvadora Daliho − „základom všetkých úspechov je... oblečenie!". Mám veľkú záľubu v šití a ručných prácach. Rada definujem nedefinované.
Originálny text článku bol preložený a prispôsobený pre potreby blogu eobuv.sk.

Táto stránka používa súbory cookies pre poskytovanie služieb na najvyššej úrovni. Ďalšie používanie stránky znamená, že súhlasíte s ich používaním. viac informácií

Táto stránka používa súbory cookies pre poskytovanie služieb na najvyššej úrovni. Ďalšie používanie stránky znamená, že súhlasíte s ich používaním.

Zavrieť